Friss topikok

  • egypuputeve: Szerintem a kettő együtt jár, nem lehet szétválasztani. Viszont ok és okozat viszony fellelhető. D... (2012.08.10. 00:07) ELEVE ELRENDELT SZABAD AKARAT
  • bebai: Kedves Melody! Köszönöm kedves szavaidat. Amint látható több éve nem jöttem új bejegyzéssel erre... (2010.04.20. 20:16) LELKI GYOMORGÖRCS-OLDÓ
  • bebai: Kedves ixipszilon! Köszönöm érdekes és újszerű fejtegetésedet Babilonról. Szívesen olvasnék még to... (2008.12.08. 17:41) A NAGY, PARÁZNA BABILON
  • bebai: Kedves zuzm0! A cikk írója egy -sajnos- világjelenségre hívja fel a figyelmet, és számomra azért i... (2008.11.22. 13:19) PARÁZNA SZELLEM, TESTI ÉLET
  • fairi: "Tehát: ha pld. én azt mondom pont neked, hogy az evo-t fogadom el, de azért azt is mondom, hogy v... (2008.10.31. 00:54) A ZSIDÓ MONOTEIZMUS EREDETE

SZERETET VAGY BOSSZÚ ISTENE?

2008.07.12. 17:40 | bebai | 32 komment

Címkék: harag bosszú szentség kegyelmi idő helyettes áldozat


A Mindenható Teremtőt, mi, akik teremtményei vagyunk, soha nem leszünk képesek megérteni. Nemcsak azért, mert Ő a személyes Abszolútum, mi pedig nem tudunk viszonyítás nélkül bármit is definiálni, leírni, vagy elképzelni, hanem mert a Biblia tanúsága szerint az Ő személyiségének összetevői egyenként is abszolútumok.

Ő a Szeretet, az Igazság, a Szentség.

Ezeket a megszemélyesített tulajdonságokat soha nem szabad egymástól elkülönítve szemlélnünk, mert teljesen tévútra vezet.
Márpedig a különféle vallások pontosan ezt teszik.
Ezért alakul ki a jóságos Istenről a hamis kép, akinek csak egy szavába kerül eltörölni minden bűnt. Nem kevésbé egyszerű sebtében elhadart gépies, személytelen imákat meghallgatni. Ki  beszél akkor végítéletről, vagy pláne örök kárhozatról? (Ennek jegyében alakult ki például a tisztító tűz hamis illúziója, aminek a Bibliában nyoma sincs.)

Isten valóban a Szeretet, Aki alig várja, hogy segíthessen bajba jutott teremtményein, ám egyidejűleg a Szentség Istene is, aki a bűnt szentségéből fakadóan nem tolerálhatja.
„Sima” megbocsátásról sem lehet szó, hiszen ha vétkezünk ellene, aki maga az Élet, logikusan a halált választottuk.
Azonban, mivel szereti az embereket, irántuk való irgalomból odaadta egyszülött Fiát kínhalálra, helyettes áldozatként. A bűn által halálra ítélt embereknek nincs más dolguk, mint elfogadni ezt az ingyen ajándékot, ahhoz, hogy örökké éljenek. A golgotai kereszten találkozik Isten szeretete és igazságossága és szentsége. Ez olyan abszolút tökéletes mű, amihez semmit hozzátenni nem lehet.

Viszont egyet mégis lehet tenni: El lehet utasítani!

Elutasítani a személyesen testet öltött, örökké szent Isten emberekért, szeretetből hozott igazságos véráldozatát!

Azért ismételgetem, hogy igyekezzek nyomatékot adni mondandómnak.

Az abszolút dolgok fényében ennek az elutasításnak viszont örökkévaló következményei vannak: Isten haragja nem időszakos, és nem relatív. Az Őt elutasítók örökre ellenségeivé válnak, s ezután úgy is bánik velük, mint ellenségeivel: haraggal! (Ján.3;36.)
Isten így „kormányozza” az univerzumot: Igazságban és szentségben.

A Föld bolygó lakói az Ő szentségével szemben a bűn halálra vivő útját szabadon választották.
Ennek megfelelően kaptak egy „kormányzót” is, akit a Biblia a „Sötétség és a világ fejedelmének” nevez, akinek hatalma mérhetetlen, azonban mégis alárendeltje Istennek, a Biblia tanúsága alapján. Végrehajtja (illetve alattvalóival végrehajtatja a természetfeletti dimenzió törvényei szerint) mindazokat az ítéleteket, amelyeket Isten igazságossága szab a harag „gyermekeire”.
”Most lássátok meg, hogy én Vagyok és nincs Isten kívülem! Én ölök és elevenítek, én sebesítek és én gyógyítok, és nincs aki kezemből megszabadítson.” (5.Móz.32;39.)
Pusztítónak is nevezi a Biblia az angyalt, aki a Mindenható ítéletét végrehajtja.(2.Móz.12;23, 1.Krónika 21;15, Ézs.54;16, Máté, 24;15)

A mi számunkra szinte felfoghatatlan, hogy Isten miért áll szóba ősellenségével, Luciferrel, főleg, hogy miért engedi színe elé, sőt feladatokkal is megbízza (1.Kir.22;22, Jób 1;6.), ezzel szemben a Bibliában ez egyik alapvető elv.
Ám arról is értesülünk, hogy a Sátán kormányzóságának „nemsokára” vége lesz. Azért tettem idéző jelbe, mert igencsak relatív fogalom, és az igehely, amelyik erről tudósít, a sötét fejedelem szemszögéből definiálja rövidnek a számára szabott időt:
„Jaj a Föld és a tenger lakosainak; mert leszállt az ördög tihozzátok, nagy haraggal teljes, mint aki tudja, hogy kevés ideje van.” (Jel.12;12)

Jelen korunk Isten kegyelmi ideje: aki csak él és mozog ezen a Földön, lehetőséget kapott arra, hogy az Életet válassza, ez Isten szeretetének kinyilvánítása.

Az Ő Igazságossága jegyében viszont eljön az ítélet ideje az egész bolygóra, most meghozott szabad döntésünk élet-halál kérdése, méghozzá az örök Életé   

A bejegyzés trackback címe:

https://foldonkivuliszemmel.blog.hu/api/trackback/id/tr100565176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ÉN 2008.07.13. 19:24:47

Szia Bebai!

"Azért ismételgetem, hogy igyekezzek nyomatékot adni mondandómnak."

Tudom, aranyos vagy. :o) S ezegyszer nem volt bennem semmi gúny, nem szeretném, ha félreértenéd.

De sajnos nem értek egyet, mint ahogy eddig sem. S sok ellentmondást találok az írásodban, ez az igazság.

Mellesleg... "elfogadni ezt az ingyen ajándékot, ahhoz, hogy örökké éljenek" ...nekem ez is ijesztő. Ugyanis ha az ember nem küzd a céljaiért, saját magáért, önállóan, saját erejében bízva, az a gondolkodás teljes hiányát jelenti, valamint a gyengeséget. Isten nyájában valószínüleg nem is fogja megtűrni a felsőbbrendű embereket, helyette el fogja azokat pusztítani, mivel soha nem fogják őt szolgálni. A nyáj ugyanis ingyen kapja a jólétet, annyi, hogy örök szolgaságért cserébe. Aki pedig önmaga akar megküzdeni a jólétéért, az a halált választja, az a Sátánnal van. Érdekes...

ÉN vagyok ÉN 2008.07.13. 19:52:58

Hmmm.... valamit nem értek.

ÉN vagyok ÉN 2008.07.13. 19:56:06

...most már értem. Egy fabatkát sem ér ez az új fajta indamailos, indapass-os rendszer. Idiótaság! Regelni akarok 2 kurva emailcímmel, de állítólag már foglaltak, és természetesen az egész össze vissza van!

Egyébként azért regeltem Bebai, mert meg akartam nézni, hogy van-e itt neved, stb. Na mindegy...

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.13. 20:09:17

Szia ÉN.
Mukkot se értek ebből a regelési zűrzavarból.Most mi van?


"Egyébként azért regeltem Bebai, mert meg akartam nézni, hogy van-e itt neved, stb. Na mindegy..."

Hol van az az "itt"?
A többi felvetésedre kicsit később válaszolok...

ÉN 2008.07.13. 20:48:42

Teljesen mindegy... felejtsd el...

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.13. 22:41:56

ÉN.
Megtennéd, hogy kifejtenéd ezt bővebben?:
"sok ellentmondást találok az írásodban,"
Csak mert nem tudom, hol lehet?Az ezt követő szavak, bár kemény fogalmazás, mégis úgy vannak, ahogy leírtad, egyetlen kis apró kiegészítéssel: Isten ellenségei nem tartozhatnak abba a nyájba, amiről a Biblia beszél, amelyiknek az Úr a pásztora. Bizony van az Úr nyája, és van a farkascsorda.
Nagy kár lenne ezt a bibliai képet,-bár a földi világból származik, -leráncigálni fizikai szintre. A bárányok nem attól juhok, amiért Te pejoratív értelemben állítod, hanem mert szelídek és engedelmesek, azonban korántsem olyan gyengék, mint feltételezhető. Amikor a farkasok támadnak, a kosok képesek kört alkotni és hegyes szarvaik elegendő fegyver a farkasokkal szemben
Örök szolgaságról beszélsz? A Biblia azt írja Isten gyermekeiről: örökösök. Az örökös nem szolga, hanem közeli, ez esetben vérrokon. (Jézus vére által) Ezért mindenből, ami Istené, részesülnek. Csak a földi apákra jellemző szerinted, hogy megosztják gyerekeikkel mindenüket, amijük van?

ÉN 2008.07.13. 23:48:36

Csakhogy a földi apák nem pusztítják el azon gyermekeiket, akik nem őket válasszák (nem kell feltétlenül gyűlöletből ezt tenni), s nem kérnek belőle esetlegesen, hanem önerejükből akarnak valakik lenni! S nem kiáltják ki gyerekeiket ellenséggé, a Sátán követőivé... akiket majd el kell pusztítani.

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.14. 09:37:03

Kedves ÉN.
Jogos ez a válasz egy olyan példára, mint amilyen az enyém, tehát: pontatlan. Találhattam volna jobbat is.
De most már maradjunk ennél, kicsit részletezném:
A "földi apák" földi természettel bírnak, s emberek lévén folyton változnak, alakulnak fizikailag, mentálisan, és még szellemükben is!
Ezért gyakorta előfordul, hogy az apa alaposan megorrol csemetéjére, oda is csap egyet-kettőt, netán kitagadással fenyegeti, majd a mérge elpárolog és minden retorzió nélkül megbocsát.
Ezzel szemben a mennyei Atya:
Soha nem változik! Ezt nem lenne szabad elfelejtenünk, hogy némiképp megértsük az Ő irántunk való bánásmódját.
Amit Ő bűnnek mond. az nem elsősorban azt jelenti, hogy büntetést érdemel (bár nem akarom ezt megkerülni, csak a sorrendiség miatt emelem ki),
hanem a bűnt elkövetők bűnösökké lesznek: Olyan maradandó állapotba kerülnek, ami egy ehhez szorosan tartozó természettel jár. EZ a természet az, ami NEM kerülhet Isten jelenlétébe.
De akkor hova kerüljön?
Mivel nincs senki földje, logikusan következik, hogy az ellenség területén köt ki.
Ebben a topikomban leírtam, hogy Isten az Ő változhatatlan természete( Élet) nem bocsáthat meg vérontás nélkül.(Ha megtenné, nem volna többé Isten, minden abszolút tulajdonságának ellentmondana!)
Ezt a szakadékot áthidalandó öltött Ő maga testet Jézusban, hogy egy bűntelen vér kiontása által szerezzen érvényt saját igazságának.
Ezek olyan abszolút dolgok, amiket ember nem tud kitalálni, elfogadni, még megérteni is nehezen.
Az emberi értetlenségre jó (de újfent sántikáló) példa a Jézus Krisztus szupersztár c. musical Gecsemáné kert-beli jelenete, az a fantasztikus dal, amelyik Jézus kiáltása az Atyához, teljes egészében arról tanúskodik, hogy ő maga nem érti, miért kell meghalnia.
Ezzel szemben a Biblia Jézusa többször hangsúlyozza azonosságát az Atyával, s ezáltal áldozatának szeretetből való önkéntességét.
Akinek a "kód" birtokában van, könnyedén megérti az utóbbit, a többiek megmaradnak a "miért"-nél, vagy úgy ahogy van, érdektelenül hátat fordítanak az egésznek. Azután még itt van: az Ellenség, aki mindet tud és ért is, de legfőbb célja, hogy ezt az ismeretet meg ne ossza "táborával".

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.14. 09:50:38

Egy nagyon lényeges dolog kimaradt előző hsz-emből:
nevezetesen Isten SOHA nem öli meg meg gyermekeit!!!
De nehogy már minden ember az Ő gyermeke legyen!
Azért mert embernek születtek, nem lettek mindjárt a mennyei család tagjai.
Eredetileg ugyan így volt, de Ádám ezt eljátszotta. Ezért kellett eljönnie Jézusnak, hogy ezt a mennyei családi közösséget" visszaállítsa, az ÚSZ ettől Evangéliun=örömhír!
Idézem a Bibliából :
"Valakik pedig befogadták őt, hatalmat adott azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek" (Ján.1;12.)
Tehát Isten gyermeke az, akit Ő gyermekének nevez, és nem az, aki saját magát annak tartja. A Biblia erre is hiteles dokumentum, az emberi, ingatag vélekedések ellenében.
Visszatérve: Az emberiség tehát két élesen elkülöníthető részre oszlik: Isten gyermekei és Isten ellenségei. A bánásmód is is ehhez kapcsolódik szorosan.

ÉN 2008.07.14. 11:04:47

Ehez nem tudok mit hozzáfűzni, annyira megvetendő... nem jutok szavakhoz.

ÉN 2008.07.14. 11:06:54

"De nehogy már minden ember az Ő gyermeke legyen!"

Sikerült elérned, hogy a büdös életbe többet ne érdeklődjek förtelmes istened iránt...

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.14. 17:22:42

ÉN.
Direkte csinálod, mintha nem értetted volna meg, amit utolsó hsz-emben írtam. Ennek értelmében Isten mindenkit vár, mert Ő mindenkit szeret. Minden egyes ember előtt nyitva áll az ajtó, hogy besétáljon Isten családi fészkébe, csak hogy Jézus ezt mondja:
"Én vagyok az ajtó" (Ján.10;9.)
Az Ő halála nyitja meg az ajtót az Atyához.
Isten szentsége (Isteni mivolta) követeli meg ezt.
Annyira logikus! Ő senki elől sem zárta el a menekülés útját!Az emberek nagy része önként utasítja el a "családi belépőt!"
Attól borzadsz el, hogy nem automatikus a családtagság? Hát nem az!
Lucifer a nagy vallás szakértő megpróbálja ezt elhitetni az emberiséggel,megpróbálja a Biblia abszolút igazságait relativizálni, de soha nem fog sikerülni neki, mert Pünkösd óta itt van a Szent Szellem a Föld bolygón, Aki azért jött, mondja Jézus, hogy elvezessen minden igazságra, elsősorban is Jézus személyéhez valóságosan, aki maga az Igazság, és az írott ige igazságához is, mert az is személyesen Jézus maga: "Az Ige testté lett".(Ján.1;14.)
Már sokszor leírtam, hogy ez a blog a Biblia legszigorúbban vett valóságának jegyében íródik. Ha Te ettől kiakadsz, arról nem a Biblia tehet, én meg akármennyire is fáj a reakciód, nem írhatok mást. SOHA.

dissym 2008.07.14. 20:17:43

Bebai!
Áruld már el mért nem vágod ki a blogodról az ilyen sátánistákat mint ez az Én nevű szemétláda, szidja a keresztényeket és káromkodik. Rosszabb vagy a bibliai Júdásnál. igy akarsz látogatottságot csinálni magadnak?

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.14. 23:28:12

Dissym!
Sajnálom, hogy így látod ...Nem gondolom, hogy ki kellene "vágnom" bárkit is. Ha kissé "elszáll a ló", szólni szoktam, hogy gondolják meg a hsz-t írók, milyen kifejezéseket használnak.
Ezt többször megtettem már ezen a blogon. Nem hinném, hogy az "árulás" és "júdási viselkedés" itt kezdődne.
Olvasottságot sem szeretnék ilyen áron növelni, és azt sem gondolom, hogy egy ember jelenléte, vagy hiánya lendít vagy csökkent egy blog forgalmán. Arról nem is beszélve, hogy legkevésbé a forgalom érdekel.
Azért írok, mert nagyon szeretek az Úr Jézusról írni, mert Ő az egész életem értelme és célja, mindenekfelett szeretem Őt! És akit az ember ennyire szeret, az betölti minden gondolatát. Ez a blog az én gondolataim...
Ennyi, nem több és nem kevesebb.

ÉN 2008.07.15. 15:43:38

Dissym!

...tudod ki a szemétláda... a kedves édesanyád. Üdvözlöm.

Nagy hívő lehetsz te is, tahóságod, bunkóságod tanúskodik róla. Ismeretlen embereket leszemétládázni... csak mert másként gondolkodnak... nem emlékszem, hogy tettem e ilyet valaha is itt... mindegy, újabb tapasztalattal lettem gazdagabb. Jah... gondolom a máglyahalmot már raknád is nekem, ha lehetőséged lenne. Viszont... majd eljön a perc.

ÉN 2008.07.15. 15:45:42

"hogy nem automatikus a családtagság? Hát nem az!"

Nem is kéne, hogy az legyen. Én konkrétan a hülyeségeden "akadtam ki", ha lehet így nevezni. De lényegtelen.

"nem írhatok mást. SOHA."

Sohase mond, hogy soha...

ÉN 2008.07.15. 15:49:22

Jahhh... :o))))) Most esik le... Dissym... jó húzás volt, nem mondom. :oDDDDDDD Rég nevettem ekkorát...

bebai 2008.07.15. 16:07:25

ÉN.
EZ vagy TE: "Én konkrétan a hülyeségeden "akadtam ki"
ellenben én: bebai még sose hülyéztem le senkit azért mert elmondta a véleményét.

dissym 2008.07.15. 17:48:07

Én, nem vagyok vallásos, nekem ne üzengess meg a véleményedre se kiváncsi senki.Mit élősködz itt?Jó érzésű olvasók felháborodnak amiket irkálsz. Bebai,szinpattikus ez a blog, kár hogy nem válogatod meg kit engedsz szóhoz jutni.

ÉN 2008.07.15. 20:08:41

Sajnos nem tudnak érdekelni a jóérzésű olvasók. Tudtommal a szólás- és vallásszabadságot biztosítja számomra is az alkotmány, tehát nincs cenzúra, nincs diktatúra, bármennyire is szeretnéd. Továbbá, a saját önálló véleményem az, ha valakit hülyének tartok.

De Te, engem szemétládának neveztél. Ez "jóérzés" szerinted? Mindazonáltal, mi közöd van hozzá, hogy én mit keresek itt? Miért? Meg van tiltva? Netán haljak is meg a kedvedért, mert ostoba sztereotípiáidhoz rögeszmésen ragaszkodsz? Honnan tudod egyáltalán, hogy én egy szemétláda vagyok? Ne üzengessek? Bocsánat, hogy ki mertem nyitni a szám, őfelsőbbrendűséged előtt, most nagyon elkezdek félni, mert ebben az országban az ilyen foscsombékok azt hiszik magukról, hogy ők a legokosabbak a világon, és eltakarodok, mert nekem nem szabad ám itt lennem. Nem is tudom, hogy merészelek egyáltalán élni. Nézz magadba te szerencsétlen, és utána szemétládázz!!

ÉN 2008.07.15. 20:12:25

Bebai!

Ha nem akarsz itt látni többet, Te magad szólj, s abban az esetben itthagyom a helyet.
Egyébként csak azt mondtam, hogy amit írtál, hülyeségnek tartottam, nem pedig téged. Mindegy.

bebai 2008.07.15. 20:26:44

ÉN.
ÉN 2008.07.15. 15:45:42
"hogy nem automatikus a családtagság? Hát nem az!"

Nem is kéne, hogy az legyen. Én konkrétan a hülyeségeden "akadtam ki", ha lehet így nevezni. De lényegtelen.

"nem írhatok mást. SOHA."

Sohase mond, hogy soha...

Ez a hsz-ed nekem szólt, nem Dissymnek. Erre válaszoltam.
Itt mindenki szívesen látott ezen a blogon, de ez nem azt jelenti, hogy Istent, akit én Atyámnak tartok, szidhatja. Én sem szidom senki apját. Ezen kívül mindent lehet itt. Bárkinek.

ÉN 2008.07.15. 22:15:52

Ok. A Rendszabályt betartom, kétszer nem kell mondani.

Egyébként félreértesz.

"De nehogy már minden ember az Ő gyermeke legyen!"

Ezzel a mondatoddal, ami annak tartalmát illeti, egyet tudok érteni. Éppen ezért hangsúlyozom azt, hogy ha valaki nem őt válassza, azt hagyhatná szabadon menni, s nem ellenségként kezelni. Főleg abban az esetben, ha a személynek még csak meg sem fordul a fejében Isten ellen harcolni.

"De nehogy már minden ember az Ő gyermeke legyen!"

Amikor azt mondtam, hogy a hülyeségeden "akadtam ki", azt maga a halovány felháborodás "féleséged" váltotta ki belőlem, amely ebből a mondatból sugárzott. Ugyanis aki nem az ő gyermeke, s nem őt válassza, az ellensége, s elpusztítja. Miért is? Hülyeség alatt tehát az ellentmondást értettem, remélem ezt nem kell tovább ragozni.

Mellesleg, örülnék, ha tisztáznánk valamit. S ez nem csak Neked szól. Nem vagyok sátánista! Soha nem is voltam, soha nem is leszek. Nem jártam még temetőben, nem vettem részt rituális szertartásokon, nem áldoztam állatokat, nem ittam vért, nem járok fekete ruhában, nem fekete és hosszú a hajam, nem iszok alkoholt, nem kábszerezem, egyedül a kávé, s a cigaretta szenvedélyének élek. Egyszóval, én ostobának tartom, s leköpöm az összes olyan nyikhaj tökfilkót, aki a fenti kritériumoknak megfelel, s akinek bazi nagy pentagram lóg a nyakában, bizonyítván, milyen nagy sátánista is ő. S aki hétvégenként valamelyik undorító kocsmában vedeli a tablettás bort, és vagdossa a kezeit, mély depressziójára hivatkozva. Engem nem lehet besorolni semmiféle szubkultúrális szennyeződésbe sem, pláne nem agyonkoptatott buta eszmék által. S mivel normális gondolkodású ember vagyok, undorodom minden hasonló véglénytől, akikről beszéltem az imént. Magát az Ősgonosz létét ismerem el, s tisztelem. És ez nagyon nem sátánizmus, s semmiféle izmus...

Üdv!

ÉN 2008.07.15. 22:16:58

Ja és bocs, az előző hsz-emben szereplő, tőled származó idézetről akartam beszélni, mielőtt leszemétládáztak.

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.16. 00:12:24

ÉN.
Az idézett mondatomhoz hozzáfűzném: Mindig meglepsz és übereled a Rólad kialakult képet! Átláttad a mondat mögöttieket!!! és helyesen, el kell ismernem a rejtett méltatlankodást. De mivel ragaszkodom hozzá ,meg kell magyaráznom.
Ezt írtam:"De nehogy már minden ember az Ő gyermeke legyen!"
A Biblia világosan leírja, Isten teremtette az embereket. Az első bűn után sehol nem találni, hogy Isten az embert gyermekének nevezze, ez először az ÚSZ-ben fordul elő, amikor Jézus általi új megszületésről beszél. Tehát más a teremtés és megint más az újjászületés. Csak ezáltal (Jézus helyettes áldozatának elfogadása által, amely az Isten-ember közti szakadékot áthidalja) lehet Isten gyermekévé válni. Ez a Biblia alapgondolata, ezt kikerülni
megint csak a Könyv meghamisítása. Ennek szólt a méltatlankodásom.
Ami pedig a Te felháborodásodat illeti: Isten a Bibliában személyes abszolútumként nyilatkoztatja ki önmagát. Minden Őbenne áll fenn. Időben és térben.Ami nincs benne, az kívüle van, ami nincs vele, az ellene van. nincs senki földje!!!! Ez nem az Ő akarata, hanem a természete!!! Ez a nagy -nagy különbség! Ha akarná is, nem kerülhet ellentmondásba a természete az akaratával. Lényéből fakad a dolgok éles szétválasztása. Ha engedné elsétálni az Őt elutasítókat, nem lenne Isten többé, hanem egy relatív személy. Ha lenne más mód Isten megbocsátására, nem kellett volna Őmagának Jézus testében elvéreznie a kereszten.
Nem tudom elképzelni, hogy ezt nem érted.
Azt mondjuk tudom, és nem kell többször leírnod, hogy nem tartod Őt Abszolútumnak, de akkor kit tartasz annak ? A relatív világ létezése megköveteli az Abszolútum létezését, máskülönben a rend helyett káosz uralkodna, de nem ezt látjuk kozmikus szinten.
Az meg, hogy személytelen kozmikus erő hozta létre az univerzumot , és az értelmes életet, teljesen képtelenség. Az információnak eredete van!!!
Arról nem is beszélve, hogy akkor Isten hazug? A Biblia is egy hazugság? Jézus miért halt meg? Kit láttak feltámadva?
És én is a több millió társammal együtt ugyan kivel állunk napi kapcsolatban? A bibliai próféciák beteljesedése is csupa hazugság?! Az a csodálatos harmónia, és békesség ami Jézus személyéből árad ezredéveken keresztül, mind hazugság?
Számomra olyan nehézséget jelent nem hinni, hogy erőmön felül van, meg se próbálom. Volt idő, mikor tele voltam kételyekkel, de ezek mára mind választ kaptak és helyére kerültek a dolgok. Megbizonyosodtam róla, hogy Jézus él, és ez felelet minden kérdésre.

ÉN 2008.07.16. 19:06:09

Bebai!

"Csak ezáltal (Jézus helyettes áldozatának elfogadása által, amely az Isten-ember közti szakadékot áthidalja) lehet Isten gyermekévé válni."

Nekem ez egy kissé gyanús. Rögtön mondom, hogy miért. Azért, mert ez tehát azt jelenti, hogy az emberi faj nem kicsit hibás. Ugyanis ha az emberiséget csak úgy lehet megmenteni, ha isten leszületik a földre, majd meghal, akkor óriási baj van. Ugyanis mindez tehát azt is jelenti, hogy az emberiség képtelen önmaga által, önerejéből, minden erejét és képességét latba vetve tökéletesedni, illetve megfelelni az isteni elvárásoknak. Minden emberben ott van egy isteni "sejt", ugyanis mindannyian Ádám & Éva leszármazottai vagyunk, nagyon elvonatkoztatott értelemben, de a vérvonal tiszta (a zsidók esetében különösen, amiért maximális elismerés jár nekik), hacsak nem keveredtünk földönkívüli fajokkal. Bár a Nefilimekről szóló történetek erre engednek következtetni, s valószínü, hogy a leszármazottaik ma is élnek. De az isteni "sejt" ott van, s ezt csak használni kellene, illetve felismerni, majd engedni érvényesülni. Viszont mivel ez nem így van, arra következtethetünk, hogy "blokkolva" vannak a génjeink, s az információ valahol elakadt. Tudom, minden bizonnyal a Sátánra fogsz most mutatni, azt hiszem. De ennek szerintem sokkal bonyolultabb okai vannak. Nem áll rendelkezésünkre az a metodika, amellyel előbbre juthatnánk. Ezt csak kevesek képesek megtenni, de ezeket felsőbbrendű embereknek nevezzük. S akárhogy is ellenzed, körülbelül veled is ez lehet a szitu, tehát szerintem adj nyomós okokat istennek azért, hogy befogadjon majd, mert elmondásod szerint az Übermensch-nek nem lesz helye isten mellett...

ÉN 2008.07.16. 19:11:00

"Ha engedné elsétálni az Őt elutasítókat, nem lenne Isten többé, hanem egy relatív személy."

Mondjuk ebben van valami... csakhogy ebben az esetben meg felesleges minden ficánkolás, úgyis meg fog történni minden, aminek meg kell történnie. Viszont ez már tudatlan-tudatos és örökkévaló rabságba hajtás, ami csak relatív engedi a különböző humanoid lényeknek a szabad akaratot. Valójában szabad akarat nem is létezik, mivel az eleve elrendeltség mindezt eleve megöli.

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.16. 20:23:18

ÉN.
"blokkolva" vannak a génjeink, s az információ valahol elakadt. Tudom, minden bizonnyal a Sátánra fogsz most mutatni"
Éppen, hogy nem, csak az "elromlott" emberiség kormányzását kapta meg, szerintem azt bizonyos gént a Mindenható blokkolta a bűnbeesés után, de ez csak az én magánvéleményem, mint az is, hogy felfedezték ugye hogy az öregedést egy bizonyos enzim okozza, ez az oka a rövidebb életnek.(Az özönvíz után Isten meghatározta, legfeljebb:120 év!)
Magam is úgy gondolom, hogy a nefilimek leszármazottai élnek ma is még, olyan eszméletlen aljasságok és képtelenségek történnek néha, hogy azt még az önmagában legromlottabb ember sem képes kiagyalni. Annál is inkább, mert az özönvíz után is beszél a Biblia néha "óriásokról".(anákok)
Ezt nem értem, légyszi magyarázd meg:
"S akárhogy is ellenzed, körülbelül veled is ez lehet a szitu, tehát szerintem adj nyomós okokat istennek azért, hogy befogadjon majd, mert elmondásod szerint az Übermensch-nek nem lesz helye isten mellett..."
A Biblia Istene engem be és elfogadott, mert ígérete volt ez számomra és én éltem vele. (Bárkié lehet!!!!!!!nem vagyok különleges.)

bebai 2008.07.16. 20:30:42

ÉN.
Írod:"szabad akarat nem is létezik, mivel az eleve elrendeltség mindezt eleve megöli."
Ez az egyik legvitatottabb téma, (kálvinizmus!!!) de van rá a Bibliában magyarázat, írok is egy postot róla hamarosan, ezért nem kezdek bele most.

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.16. 22:12:53

ÉN:
Még egy kis anatómia a legutolsó hsz-edhez.
Továbbra is magánvéleményem, tehát nem bibliai forrásból származik, amit írok, ezért tévedhetek, de azért ideírom: Szerintem az öregedést okozó enzim működése változott, ezért nem élünk mostanság legfeljebb 120 évig. Ami az isteni eredetű "sejtet" illeti, ez nem hangzik valósnak, mert az, hogy Isten megteremtette az embert a föld alkotórészeiből nem jelenti, hogy isteni sejtet is kapott. A lehellet volt isteni eredetű nem a test. Ezért a lehellet=szellem halhatatlan alkotórésze valóban minden embernek, de ez nem fizikai valóság.Sejtjeinkben nincs semmi isteni. Halálunk után szellemünk él tovább, hordozva a földi élet során szerzett személyiség vonásokat, és az emlékképeket.(ez már a Bibliában is benne van.Lukács 16;19-30)
Bár lehet, azért tetted idézőjelbe a "sejtet", mert Te is úgy gondoltad, hogy nem fizikai eredetű "alkotórész". Én eddig isteni szikrának hallottam megfogalmazni, New Age-es forrás!
A Biblia is beszél erről, de ahogy írtam ezt a szikrát szellemnek nevezi, és nyomban le is szögezi, hogy a bűn miatt minden ember szelleme halott! A Ján.1;12-13-ban leírt újjászületés által elevenedik csak meg ez a szikra vagy sejt=szellem, és ezáltal lesz valaki Isten gyermekévé! Ez a Biblia álláspontja.
Továbbá: ez "csak" arra jó, hogy ne kárhozzon el az ember, tehát meg van váltva a kárhozattól, azonban - és ez nagyon fontos!- még rengeteg tennivalója van ezzel az újjászületett személyiséggel: folytonosan tanulni és tökéletesíteni kell! Még Pál is rengeteg igehelyen noszogatja a keresztényeket a tökéletesedésre, ő saját magát is beleértve:
"nem mondom, hogy már tökéletes volnék, hanem igyekszem, hogy el is érjem"(Fil.3;12)
És a hivőket is erre biztatja:
.."elhagyva a Krisztusról való kezdetleges beszédet,törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatva le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek."(Zsid.6;1.)

ÉN 2008.07.17. 21:43:24

Hello!

"a nefilimek leszármazottai élnek ma is még"

Ők a legerősebbek és legéletképesebbek a Földön, s Övék lesz a mindenkori kormányzás a bolygón. Ezt isten sem tudja megakadályozni, persze ebbe nem mennék bele. Csütörtök este legalább is semmiképpen...

"A Biblia Istene engem be és elfogadott, mert ígérete volt ez számomra és én éltem vele. (Bárkié lehet!!!!!!!nem vagyok különleges.)"

Talán csak félsz önmagadnak bevallani, hogy az vagy. De ezt Te jobban tudod.

"Bár lehet, azért tetted idézőjelbe a "sejtet", mert Te is úgy gondoltad, hogy nem fizikai eredetű "alkotórész"."

Helyes meglátás. Én is úgy gondoltam. A fizikai eredetű alkotórész gyűjtőneve az én nézőpontom szerint a: CSILLAGPOR. Ez újfent egy különálló téma, ezért ezt sem fejtegetném tovább...

"folytonosan tanulni és tökéletesíteni kell!"

Ez ellentmond a nyájelméletnek... bár... tudja a fene. Ma nem vagyok valami nagy formában a magas röptű eszmefutattások terén.

bebai · http://cseremix.hu 2008.07.18. 00:01:43

ÉN.
"Övék lesz a mindenkori kormányzás a bolygón."
Mindössze hét évet kapnak, a többi "übermensh-el egyetemben a "Fenevad" vezetése alatt. Jézus visszajövetele véget vet az egésznek-ezt írja a Biblia, és még sosem tévedett. Persze ők abban reménykednek, hogy mégsem így lesz, én az előbbiben hiszek.
A "csillagokat" a Biblia természetfeletti személyekként kezeli, nagyon kevés igehelyen az égitestekről beszél. A csillagok persze nem az égitestek megszemélyesítései, hanem az "ottani" tartományok kormányzói és fejedelmei a csillagok. Akkor ez a csillagpor sehogyan sem stimmel, de ez már nem az én területem.
süti beállítások módosítása